ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛІСТА НА ОСНОВІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.33405/2409-7470/2020/1/35/207362Ключові слова:
компетентнісний підхід, компетентність, компетенція, професійна діяльність, інформаційна технологія.Анотація
Проаналізовано стан поширеної на Заході і поширюваної на пострадянському просторі концепції
компетентнісного підходу. Аналіз показав відсутність згоди у тлумаченні сутності
компетентнісного підходу, що обумовлює різнобій застосовуваних методів оцінювання та їх
результатів. Запропоновано ключові для компетентнісного підходу визначення: “компетентністьˮ,
“компетенціяˮ, “кваліфікаціяˮ, які відповідають спеціальним вимогам до наукових термінів, та
інформаційна технологія підтримки прийняття рішень за підсумками професійної діяльності
спеціаліста на прикладі фахівця правоохоронних структур.
Запропонована інформаційна технологія включає: формулювання чітких критеріїв встановлення
відповідності об’єкта порівняння визначеній моделі фахівця – професіограмі (переліку ознак
компетентностей і компетенцій) за методом приписування балів; оброблення персонограм кожного
з об’єктів порівняння (усереднення за експертами, розрахунок узагальненої характеристики);
складання ранжованого списку; подання його особі, яка приймає рішення щодо визначення
кваліфікаційного рівня об’єкта порівняння і його відповідності займаній посаді.
Отримані результати можуть бути використані в процесі подальших досліджень, спрямованих
на створення програмного виробу і втілення компетентнісного підходу в практику оцінювання
професійної діяльності з метою підвищення ефективності підготовки фахівців для Національної
гвардії України.
Посилання
Рекомендация 195. Рекомендация о развитии людских ресурсов: образование, подготовка
кадров и непрерывное обучение. URL: http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/ed_norm/normes/
documents/normativeinstrument/wcms_r195_ru.htm (дата звернення: 07.11.2019).
Куць В. Р., Столярчук П. Г., Друзюк В. М. Кваліметрія. Львів : Львів. політехніка, 2012. 256 с.
Про вищу освіту : Закон України від 05.09.2016 р. № 2145-VIII. URL: http://zakon.rada.gov.ua/
laws/show/1556-18 (дата звернення: 07.11.2019).
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация.
Москва : Когито-Центр, 2002. 396 с.
Огурцов А. П., Платонов В. В. Образы образования. Западная философия образования.
XX век. Санкт-Петербург : РХГИ, 2004. 520 с.
Головань М. С. Компетенція і компетентність: досвід теорії, теорія досвіду. Вища освіта
України. 2008. № 3. С. 23–30.
Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності : постанова Кабінету
Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1187-2015-п
(дата звернення: 07.11.2019).
Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / за заг. ред.
О. І. Локшиної. Київ : К.І.С., 2004. 128 с.
Доброскок І. Моніторинг якості вищої освіти: дефінітивний аналіз. URL:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gvpkhdpi/2008_16/50-57.pdf (дата звернення: 07.11.2019).
Удосконалення системи моніторингу забезпечення якості вищої освіти України : зб. тез доп.
наук.-практ. конф. Дніпропетровськ, квітень 2013 р. Дніпропетровськ : ДЗВО “НГУˮ, 2013. 369 с.
Міжнародні стандарти якості освіти. URL: http://uadocs.exdat.com/docs/index-70147.html (дата
звернення: 07.11.2019).
Д’яков А. С., Кияк Т. Р., Куделько З. Б. Основи термінотворення. Семантичні та
соціолінгвістичні аспекти. Київ : КМ Akademia, 2000. 218 с.
Стецюк Р. В. Основні підходи до визначення поняття “термін” у сучасній лінгвістичній науці.
Науковий вісник ДДПУ ім. І. Франка. Дрогобич, 2016. Т. 2. № 5. С. 112–116 (Серія “Філологічні
наукиˮ. “Мовознавствоˮ).
Большая энциклопедия Кирилла и Мефодия 2000. Мультимедиа-энциклопедия. Москва :
Сучасні інформаційні технології та телекомунікації у військовій справі
ISSN 2409-7470. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. 2020. Вип. 1 (35)
Кирилл и Мефодий, Большая Российская Энциклопедия, 2000. 2 CD ROM.
Ожегов С. И. Словарь русского языка. Москва : Русский яз., 1987. 797 с.
Магура М. И. Поиск и отбор персонала. Москва : Бизнес-школа “Интел-Синтезˮ, 2001. 272 с.
Спецслужби. Український мілітарний портал. URL: http://mil.in.ua/spetssluzhby (дата
звернення: 07.11.2019).
Отряды специального назначения. URL: http://truppen.ru/ (дата звернення: 07.11.2019).
Мотиваційний аспект проблеми відбору кандидатів для підготовки викладачів / Іохов О. Ю.,
Козлов В. Є., Оленченко В. Т., Юзьков І. О. Системи обробки інформації, 2010. Вип. 2 (83). С. 203–205.
Козлов Ю. В., Новикова О. О. Інформаційна технологія підтримки прийняття кадрових
рішень. Проблеми інформатизації: зб. тез доп. ХІІ Міжнар. наук.-техн. конф., м. Київ, 12–13 груд.
р. Київ, 2018. С. 86–88.
DFD-диаграмма потоков данных. URL: http:// www.itstan ru/funk-strukt-analiz/dfd-diagrammapotokov-dannyh.html (дата звернення: 07.11.2019).
DFD методология. Нотация, принципы моделирования. URL: http://www.nazametku.com/dliaraboty/dfd (дата звернення: 07.11.2019).
Козлов В. Є., Оленченко В. Т., Юзьков І. О. Позамашинна інформаційна база системи
кадрового забезпечення вищого навчального закладу МВС України. Системи обробки інформації,
Вип. 6 (73). С. 180–183.