МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ ВПЛИВУ УМОВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ НА РІВЕНЬ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.33405/2409-7470/2023/2/42/293392Ключові слова:
умови експлуатації, безпека, дорожній рух, швидкість руху, коефіцієнт, критерій, метод, аварійність, модель, прискоренняАнотація
Забезпечення безпеки дорожнього руху є актуальною проблемою, що потребує негайного вирішення у нашій державі. Кількість загиблих у дорожньо-транспортних пригодах в Україні складає приблизно 14 % від загиблих у всій Європі, а кількість автомобілів становить лише 2,2 %.
Важливим питанням забезпечення безпеки дорожнього руху є визначення умов експлуатації транспортних засобів. Основними критеріями у визначенні умов експлуатації є відносний коефіцієнт зміни швидкості автомобіля, прискорення автомобіля та коефіцієнт «шуму прискорення» автомобіля.
Посилання
Статистика ДТП в Україні за період з 01.01.2022 по 31.12.2022. URL: https://patrolpolice.gov.ua/statystyka (дата звернення: 02.03.2023).
Управління дорожнім рухом на регульованих перехрестях у містах: монографія / Форнальчик Є. Ю., Могила І. А., Трушевський В. Е., Гілевич В. В.; за. заг. ред. Є. Ю. Форнальчика. Львів : Львів. політехніка, 2018. 236 с.
Абрамова Л. С. Напрямки розвитку сучасного управління дорожнім рухом. Проблеми підвищення рівня безпеки, комфорту та культури дорожнього руху : матеріали III Міжнар. наук.-практ. конф. м. Харків, 27 берез. 2013. Харків, 2013. С. 58 – 61.
Алексієв О. П., Неронов С. М. Інструментальні засоби інформаційно-комунікативної технології моніторингу руху автомобілів. Проблеми підвищення рівня безпеки, комфорту та культури дорожнього руху : матеріали III Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 27 берез. 2013. Харків, 2013. С. 212 – 213.
Дудников А. Н. Энергетические характеристики системы безопасности движения транспортного потока. Безпека дорожнього руху України. Київ : ТОВ «Журнал „Радуга”», 2002. № 3 (14). С. 63 – 67.
Нутович А. А., Колесников А. Е., Гогунский В. Д. Модель динамики движения автомобилей через регулируемые перекрестки. Труды Одесского политехнического университета. Одесса, 2000. Вып. 2 (11). С. 124 – 127.
Дрю Д. Теория транспортных потоков и управление ними. URL: http://surl.li/odtkf (дата звернення: 30.09.2023).
Говорущенко Н. Я., Туренко А. Н. Системотехника транспорта. Харьков : ХГАДТУ, 1998. 468 с.
Поліщук В. П., Дудніков О. М. Енергетичні характеристики руху транспортного потоку і коефіцієнт безпеки. Безпека дорожнього руху України : наук.-техн. вісник. Київ, 2004. № 3 (14). С. 83 – 88.
Шаша І. К., Топчій Р. І. Удосконалення методики розрахунку впливу дорожніх умов на рівень безпеки дорожнього руху в Україні. Вісник Севастопольського національного технічного університету. Севастополь, 2011. Вип. 121. С. 30 – 33.
Шаша І. К., Гончар Р. О., Темніков В. О. Формування системи оцінювання рівня безпеки дорожнього руху. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків, 2015. Вип. 2 (26). С. 47 – 50.
Шаша І. К. Метод оцінки рівня безпеки руху енергетичними характеристиками транспортного потоку. Безпека на транспорті – основа ефективної інфраструктури: проблеми та перспективи : зб. тез IV Міжнар. наук.-практ. конф. м. Харків. 26 листоп. Харків, 2019. С. 29 – 31.