ДИНАМІКА ГАЛЬМУВАННЯ АВТОМОБІЛЯ З ІДЕАЛЬНИМ ІНЕРЦІЙНИМ РУШІЄМ

Автор(и)

  • Михайло Подригало
  • Михайло Холодов
  • Андрій Побережний

DOI:

https://doi.org/10.33405/2409-7470/2021/2/38/252123

Ключові слова:

машини з ідеальним інерційним рушієм, гальмівне управління, показники динаміки гальмування

Анотація

У статті розглянуті різні способи гальмування мобільних машин і запропонована їхня класифікація. Показано, що гальмування машини з інерційним рушієм може бути виконане шляхом повороту вектора тягової сили на 180°.

Розроблені фізична й математична моделі гальмування машини з ідеальним інерційним рушієм. Для цього використана модель складного руху механічної системи, її застосування дозволило одержати математичну модель динаміки реактивного гальмування машини з ідеальним інерційним рушієм.

Досліджені показники динаміки гальмування й показано, що час гальмування зменшується зворотно пропорційно квадрату кутової швидкості обертання вантажів, а гальмівний шлях машини обернено пропорційний сумарній масі вантажів і квадрату кутової швидкості їхнього обертання.

Посилання

Гуревич Л. В., Меламуд Л. А. Тормозное управление автомобиля. Москва : Транспорт, 1978. 152 с.

Подригало М. А., Волков В. П., Кирчатый В. И., Бобошко А. А. Маневренность и тормозные свойства колесных машин. Харьков : ХНАДУ, 2003. 403 с.

Бажанов А. В., Подригало М. А., Сериков Г. С. Серикова И. А. Совместное использование рекуперативного и диссипативного торможений автомобиля. Проблеми і перспективи розвитку автомобільного транспорту : матеріали ІХ міжнар. наук.-практ. конф., м. Вінниця, 14‒15 квіт. 2021 р. Вінниця, С. 12–14.

Тарг С. М. Краткий курс теоретической механики. Москва : Наука, 1968. 480 с.

Инерцоид Толчина. URL: https://academia.edu/28917726. (дата звернення: 12.09.2021).

Тарунин Е. Л. Снова об инерцоиде. Проблемы механики и управления. Нелинейные динамические системы : межвуз. сб. науч. тр. Пермь, 2008. № 40. С. 170–192.

Provatidis, Christopher G. An Overview of the Mechanics of Oscillating Mechanisms. American Journal of Mechanical Engineering 1.3 (2013): 58‒65. DOI: 10.12691/ajme-1-3-1.

Geröcs1 A., Korka1 Z., Nedelcu1 D, Gillich G. Development of an inertial propulsion drive by using motion simulation 2020 IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 997 012043. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/997/1/012043.

Полянский А. С., Побережный А. А., Плетнёв В. Н., Задорожняя В. В. Разработка рекомендаций по устойчивости колёсных машин на уклонах. Збірник наукових праць Національної академії Національної гвардії України. Харків, 2015. Вип. 2(26). С. 39–42.

Geröcs A., Koka Z. 2019. Inertial drive system (Patent application no. RO133571-A2).

Geröcs A., Korka Z., Gillich G. 2019 Analytical investigations on the influence of the geometry of an inertial drive on the propulsion force. Annals of «Eftimie Murgu» University of Reşiţa. 26(1). pp. 76‒85.

Geröcs A., Korka Z., Biró I., Cojocaru V. 2020 Analytical investigation of an inertial propulsion system using rotating masses. Journal of Physics: Conference Series 1426 012031.

Nedelcu D., Gillich G., Bloju A., Padurean I. 2020 The Kinematic and Kinetostatic Study of the Shaker Mechanism with Solid Works Motion. Journal of Physics: Conference Series 142 012025.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-01

Номер

Розділ

Статті